Han är vår Jourhavande kompis, som är tillgänglig dygnet runt!

Postad av Erik 2009-02-08 09:39

Efter allt jag gjort, alla jag sårat och svikit. Även Jesus, allt jag gjort för att förneka honom. Så har han alltid funnits där. Gått vid min sida, lyfft upp mig i hans famn. Allt jag bar med mig, alla gånger då jag valt "kompisarna" framför familjen.
Kommit påverkad på dop, dundrat in när alla andra satt sig.
Dom gångerna jag satt kärleken till ruset framför dom jag älskar.
Dom gångerna då jag suttit med kniven mot strupen.
Men en dag, eller rättare sagt natt satt jag i badrummet och spydde upp mina synder.
Då, just då så bestämde jag mig. Jag sa till herren med tårar: Jag måste göra ett val i mitt liv Herre, låt mig komma till korset! Jag böjde mig ner där inne i badrummet och sa:
"Herre, du som vet vad smärta är! HJÄLP! Jag kommer till dig HERRE, för du är mitt sista hopp!"

Och Herren svareade på min bön. Jag har börjat få kontakt med min familj.
Jag har fått "riktiga" vänner! Som älskar mig för den jag är!
Satan har under dom senaste dygnen frestat mig på olika sätt, knivar och rakblad.
Han satt ångesat i mitt hjärta! Men jag har en bättre drog nu,
tusen ggr starkare än Heroin! Jag har drogen NÅD OCH FRID I HERREN JESUS!

Jag har fått dricka ur frälsningens källa!
Det kan DU oxå få! För Jesus vill inget annat än att du ska vända
åter till honom! Han är din jourhavande kompis, som
finns där och lyssnar dygnet runt året runt!
Inga telefonköer eller "ring mellan 11:00-13:00"
Nej Herren Jesus, han är alltid tillgänglig!
Jag fick förlåta folk jag inte trodde jag kunde, den svåraste personen jag inte kunde förlåta var min biologiska mor, men jag gjorde det, jag förlät henne och blev ren från allt hat och all sorg."

Med Herren Jesus är allt möjligt. Han kallar oss till
ett liv i kärlek och förlåtelse, till ett liv i renhet!
Men han kalar oss inte till ett liv som "den perfekte",
till änglar. Utan han kallar oss till ljus i mörker,
han kallar oss till att
"gå ut och göra alla folk till lärjungar: döp dem i Faderns och Sonens och den heliga Andens namn och lär dem att hålla alla de bud jag har gett er."

Men, frågar jag mig själv då?
När Jesus säger: "lär dem att hålla alla bud".
Måste vi inte då börja hos oss själva?
Kan vi gå ut och frälsa andra till ett liv i Jesus
om vi själva lever i synd?

Jag menar inte att Du lever i synd,
jag menar att man måste
ta ut balken ur sitt eget öga innan man
klagar på flisan i grannens!

jag erkänner, att jag ibland blir högmodig.
Och säger till mig själv JAG ÄR BÄST.
Men, ni som följt mitt bloggande, ni vet
att jag är långt ifrån bäst.
"Att jag är en syndare som måste vända om
till Herren Jesus för att överhuvudtaget hamna
i himmeln." I alla fall om man ska tro
pingstpastorn här i en ort jag bodde i ett tag.

Men vi är alla syndare, i någon form.
Alla har skelett i garderoben.
Alla har en balk i sitt öga.
Men om vi bara erkänner för oss själva att vi hare den
den balken, det är först då vi kan börja förändringen.
Det är först då vi kan bli änglar.
Men, det jag skrev ska förtydligas: VARENDA FLISA MÅSTE UT!

Är vi människor kapabla till det?
Jag tror det, att vi kan få ut varje flisa.
Om vi lämnar allt det gamla bakom oss.
Och lever i nuet.
Om vi slutar att se alkholisten,
bögen, tjuven, muslimen...
om vi slutar att sätta folk i fack och
se till människan!

Jag tror vi kan!
Jag vet att vi kan!

En liten vagel kommer alltid finnas,
för det är så vi är skapade. Vi är inte skapade perfekta,
men Herren Jesus älskar oss ändå. Vi får komma till honom som vi är.

Citat: God of the moon and stars: "God how has come to us, I come to You"

Han sände sin enfödde son i döden,
han offrade sin ENFÖDDE SON! För oss!
Är det inte helt otroligt,
många kanske säger att dom "förstår"!
Visst dom kanske förstår mer än mig,
för, för mig är det ofattbart!
Det är en kärlek och nåd över mitt förstånd.
Att han offrade sin son för mig!

Jag sjunger med mitt hjärta: HELIG HELIG HELIG!


Kommentarer
Postat av: Lena

Hejsan

Vad jag blir glad när jag läser detta ditt inlägg.

Det är alltid så roligt när någon

som haft det jobbigt i sitt liv, får möta

Jesus.

Själv blev jag sjuk när jag tog Jesus till

mig på allvar.

Jesus är helt underbar som kan förändra ens

liv så.

Håller med dig att man ska se människan

och inte sätta in någon i ett fack



Lycka till min vän

i din vandring med Jesus

2009-02-11 @ 14:36:49
Postat av: Erik

Tråkigt att du vart sjuk Lena!

Men, Jesus är med dig i din kamp!

Både du och jag har fått uppleva

nåden i Jesus på allvar!

Halleluja

2009-02-11 @ 14:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0