Fasta dag 2 & 3

dag två var tuff. var och handlade till ett storbak. Och russinen och äpplena
bara skrek: ät oooss ät, oooss!!! Men jag klarae frestelserna.
Men ska bli gott med hemkokt ärtsoppa och surdegsbröd på söndag, skulle ljuga om jag sa
något annat.

men nu till ämnet:
Fasta dag 2: 

Morgondryck: 1 dl plommonjuice + 1/2 dl vatten


Frukost: 1,5 dl grönsaksjuice
                2 koppar faste/ört te


Mellanmål:  1 kopp faste/ört te


Lunch: 1 tärning grönsaksbuljong + 5 dl kokande vatten


Mellanmål: 1 dl äppelmust + 1/2 dl vatten

                      1 kopp faste/ört te


Middag: 1 dl grönsaksjuice + 1/4 buljongtärning + 2 dl vatten (värm)


Kvällsdryck: 1/5 dl röd druvnektar + 1 dl ananasjuice + 2 dl vatten (smakar som multivitamin)

Läggdags: 1 kopp faste/ört te (plus 3 dl rumstempererat vatten)

Fasta dag 3:

Morgondrink: 1 dl plommonjuice + 1/2 dl vatten

Frukost: 1/5 dl plommonjuice
                 2 koppar faste/ört te

Förmiddag: 1 kopp faste/ört te

Lunch: 1 buljongtärning + 5 dl kokande vatten

Eftermidag: 1 dl äpelmust + 1/2 dl vatten
                       1 kopp faste/ört te

Middag: 1 dl grönsaksjuice, 1/4 buljogtärning, + 2 dl vatten (värm)

Kvällsmål: 1,5 dl röd druvnektar + 1 dl ananasjuice, + 2 dl vatten

Läggdags: 1 kopp faste/ört te

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

OBS!!! OBS!!! OBS!!!

Drick mycket rumstempererat vatten,
och ät juicerna med sked, som soppa.
Tugga för att få igång salivproduktionen.

KOM IHÅG: BARA KRAN eller KÄLL VATTEN, EJ KOLSYRAT eller SMAKSATT!

  


Kommentarer
Postat av: Mackan Andersson

Lycka till!



Bara var vääääldigt försiktig när du bryter fastan. Kom ihåg att matsmältningssystemet inte fått funka på en vecka. Ät något väldigt lättsmält och ät framför allt mindre än du vill, de två första måltiderna efter fastan.



Men har du fastat några gånger tidigare (vilket jag antar - få personer börjar med en femdagars...) så vet du ju detta redan ;)



Ha det!

2009-01-15 @ 14:27:39
URL: http://www.mackanandersson.se
Postat av: Erik Andersson

Har haft några 3 dagars förut.

Men tack för tipset.



Gud välsigne dig

2009-01-15 @ 15:49:40
URL: http://hosiannaandersson.blogg.se/
Postat av: Mackan

Tja igen. Och tack för välsignelsen.



Hur är det - du bryter i morrn, va? Har det gett vad du önskade? Mår du bra?



Gud välsigne dig mest! ;)

2009-01-17 @ 14:41:06
URL: http://www.mackanandersson.se
Postat av: Erik Andersson

Hej

Jodå, det är bra. igår var det tufft. men men, det gick över.



Precis imorgon bryter jag fastan med soyghurt

och mysli (hemmagjord). På kvällen, nyponsoppa.

Iadg är det en slappar dag.



Följ gärna med i min nya träningsdagbok som börjar på måndag.



Tack för ditt stöd!



Frid

2009-01-17 @ 16:18:36
Postat av: Mackan Andersson

Cool med träningsdagbok. Skriver själv träningsdagbok, men inte offentligt.



Tränar du med något speciellt mål eller bara för att hålla igång lite allmänt?



Mitt eget mål är att komma ner till 82 kilo, och i fightform (tränar kampsport). Vet inte om jag vill tävla ännu, men vill i alla fall vara i form för att KUNNA göra det, om jag bestämmer mig för det.



Frid tillbaka.

2009-01-18 @ 10:05:30
URL: http://www.mackanandersson.se
Postat av: Erik Andersson

Jag tränar mest för att hålla mig igång.

Har inte tränat så mycket innan, men

har träffat en personlig coach på http://www.lumpen.nu/luckan



mitt mål är at komma ner till 85

2009-01-18 @ 10:13:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0