Kopierad från Patrik Oltermans blogg, Frälsningsofficer

Kalla mig inte kristen


14th November 2008 written by Patrik Olterman


Kalla mig inte för Frälsningssoldat
bara för att jag bär uniform
Jag spelar inte brass

Kalla mig inte för babtist
bara för att jag är döpt
Jag tillhör inte babtisterna

Kalla mig inte för pingstvän
bara för att jag talar i tungor
Jag är inte medlem i pingst

Kalla mig inte liberal,
bara för att jag tror på Guds oändliga kärlek
Jag kompromissar inte

Kalla mig inte för fundamentalist,
bara för att jag tror på bibelordet.
Jag kastar inga stenar.

Kalla mig inte för primitiv, traditionalist eller neo;

Kalla mig inte kadett eller löjtnant;

kalla mig inte syndare eller helgon för jag är båda två och varken eller.

Kalla mig inte för kristen, för jag vet inte vad du menar med det!

Kalla mig för Patrik,
för det gjorde Gud när han kallade mig.

Kopierad från Patrik Oltermans blogg

http://www.olterman.se/blog


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0